Wielu naszych klientów przegląda oferty agencji interaktywnych czy innych firm zajmujących się tworzeniem stron internetowych i stawia przed sobą podobne pytania. Aktualnie mamy dostępnych wiele form reklamy czy to fizycznej czy w elektronicznej. Możemy wieszać banery w miejscach do tego przeznaczonych, reklamować się na popularnych portalach ogłoszeniowych czy rozdawać wizytówki.

Strony internetowe to swego rodzaju wizytówki firmy, ale także miejsce w internecie, w którym ludzie mogą pozyskać więcej informacji na temat oferty, wykonanych prac czy zdobyć dane kontaktowe. Wszystkie te informacje nie zmieszczą się na przekazywanych wizytówkach papierowych czy banerach. One powinny zawierać podstawowe dane i opcjonalnie adres takiej strony.

Rozmiar firmy nie ma znaczenia przy odpowiedzi na to pytanie, chodź specyficzne formy działalności jej wymagają (Spółka komandytowo-akcyjna oraz Spółka Akcyjna – art. 5 k.s.h. § 5). Niezależnie czy prowadzimy mały zakład fryzjerski, firmę remontowo-budowlną czy  strona internetowa może pomóc nam w zdobyciu klientów.

Weźmy pod uwagę przypadek, w którym może się znaleźć każdy z nas jako konsument. Chcemy pójść do fryzjera, jednak z usług żadnego w okolicy nie korzystaliśmy. Prawdopodobnie pierwsze co zrobimy to sięgniemy po telefon czy inne urządzenie z dostępem do internetu i wpiszemy w wyszukiwarkę internetową frazę fryzjer i nazwę miejscowości, w której się znajdujemy. Nowoczesne przeglądarki pokażą nam listę fryzjerów, jednak tylko tych, którzy pozostawili po sobie ślad w internecie – stronę internetową, wpis do miejsc w mapach czy nawet stronę na facebooku. Następnym etapem po znalezieniu takiej listy będzie często sprawdzenie opinii na temat tego zakładu, godzin otwarcia oraz cennika jeśli taki został gdzieś podany, dzwoni i umawia się na konkretny termin.

Jest to jeden ze sposobów poszerzenia swojej działalności, dotarcia do większej ilości klientów. Najczęściej jest to wydatek jednorazowy, który otwiera przed nami nowe możliwości.