Jeśli postanowimy już, że chcemy czy też musimy mieć stronę internetową trzeba się zastanowić nad wyborem – czy potrzebujemy statycznej strony, gdzie informacje nie będą zmieniane czy chcemy zmieniać, umieszczać nowe treści co jakiś czas

Z punktu widzenia SEO (pozycjonowanie w wyszukiwarkach jak Google) dodawanie, zmienianie treści dostępnej na stronie jest ważne. Jest to tylko jeden z wielu czynników wpływający na pozycje w wyszukiwarce, algorytmy odpowiadające za to są rozwijane od jakichś 20 lat, więc są bardzo rozwinięte

To nie jest tak, że zwykła, nie aktualizowana wizytówka nie trafi na listę wyszukiwań. Ważne jest przygotowanie słów, pod jakimi chcielibyśmy być rozpoznawani przez przeglądarki – jednak to temat na zupełnie inny artykuł.

Jeśli znamy podstawy HTML’a to jesteśmy teoretycznie w stanie wyedytować szablon czy dodać tam jakieś treści. Jeśli nie, to zmiany treści na takich stronach kosztują jakieś pieniądze. Zmiany na statycznych stronach są dosyć nie wygodne nawet jeśli to znamy, dlatego powstały CMS’y (Content Manage System) czyli po polsku systemy zarządzania treścią. Na rynku jest wiele rozwiązań tego typu. Do najpopularniejszych należy WordPress(Darmowy) czy kreator stron Wix(Płatny).

Jeśli mamy stronę, która stoi na CMS’ie treści dodajemy czy edytujemy samodzielnie, szybko przez edytory tekstu dostępne po zalogowaniu do panelu administracyjnego strony.

Podsumowując – tak na prawdę pytanie to powinno być inne – czy chce dokonywać częstych zmian na mojej stronie? Jeśli tak to odpowiednim wyborem będzie strona z systemem CMS, jeśli jednak potrzebuje tylko stałej wizytówki w internecie to wystarczy strona statyczna.